zaterdag 1 december 2012

Sweet Hearts 2013

In 2012 I was hooked by little houses, see building houses from scraps, every day a house was the idea. And when I was working on this blocks for a stunning quilt, I read about 365 days projects to clear your mind from the daily stuff and create with small steps something big.

I thought that I need a 365-days project for 2013 as well. The used technique will be different and less work...but inspiring for me and you. Use scraps or new fabrics, your favourite colors, a lot of colors or just a few. Next week I will give you some inpiration about color.

I am going to appliqué a little heart every day with fabrics from my stash.
And with thinking about hearts, I saw hearts everywhere:knitted, crocheted and stitched.
I am busy with collecting them as well and I am going to share patterns on this blog.
This blog will be full of hearts in every size, materials and places.

The pattern is almost ready and I hope to have it on the blog on Monday.

Are you going to join me on this ride? Feel free to use this picture on your blog to link my Sweet Hearts blog.
 
With love,
Françoise
 
If you want your blog listed on my blog, please send me an e-mail.
 
In 2012 was ik in de ban van de huisjes, elke dag een huisje met een fantastische quilt als resultaat. Elke dag een beetje werk, geeft na een jaar iets groots. Deze gedachte zie je niet alleen hier terug, maar overal zie je 365-dagen projecten opduiken. Elke dag een zelfde handeling, liefst creatief, om even de dagelijkse beslommeringen los te laten. Creatief bezig zijn is goed voor de geest.
 
Voor 2013 staat er een geappliqueerde hartjes quilt gepland....een patroon volgt spoedig met ook ideeën voor kleurgebruik.
En er zijn ook heel veel patronen met hartjes om te borduren, breien en haken. Ook deze komen in 2013 aan bod.
Hou dit blog in de gaten, denk vast na over je stoffen.
En heb je een blog? Zet dan het logo er op zodat iedereen kan zien dat je mee doet en zodat ze ook naar dit blog kunnen gaan.
 
 
 
 

18 opmerkingen:

  1. Nou, je snapt hem zeker al he? Ik doe natuurlijk mee en combineer het met mijn eigen dagboekquilt. Ben ik gelijk verzekerd van professionele steun en uitleg.

    Leuk Francoise, heel erg leuk

    Groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel zacht stemmetjes in mij zegt: "Nee, doe het niet. Kijk eens hoeveel tijd er in de huisjes is gaan zitten. Bovendien loop je daar hopeloos achter.."
    Maar een andere stem roept blij: "Ja leuk, ik doe mee!!"
    Mmm, appliceren is tot nu toe niet zo mijn ding (lees: ben ik niet zo goed in) maar daar kan dan in 2013 misschien verandering in komen. Oefening baar kunst, zoiets hè.

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is helemaal mijn ding, appliqueren, hartjes en bezig zijn met een dagelijks projectie.
    Please count me in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je er een 365 dagen project van gaat maken.... in navolging van de huisjes is het een superleuk initiatief een nieuw project voor 2013 te hebben! Veel succes, ik hoop dat er vele hartjes zullen volgend.... iedereen kan niet genoeg liefde gebruiken, toch!?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel leuk idee, ik houd van appliceren en hartjes...Maar elke dag, en zoveel is me bij de huisjes ook niet gelukt..Ik denk er nog even over na. Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit lijkt mij leuker dan elke dag een huisje! En appliceren is ook minder werk,want je hoeft maar 1 motief te maken.En dan combineren met borduren-lijkt me enig.Of het elke dag wordt,geen idee met een bruiloft in het verschiet.
    Heb geen blog,dus zal ik dit in de gaten houden.
    succes met de harten en gezellige dag.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig leuk, vooral in combinatie met andere handwerktechnieken als borduren haken, breien etc. Ik ben al stofjes aan het zoeken.
    Liesbeth uit Eindhoven

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb er even over nagedacht, en ik doe gewoon mee! Het word niet elke dag een hartje denk ik en ik ga ze combineren met een ander blokje..Ik ga ze in het rood/wit maken..
    Leuk, ik heb er zin in, ik blijf hartjes leuk vinden.
    Ik zal het logo op mijn blog zetten. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk! ik ga mee doen, al weet ik nu al dat elke dag een hartje niet gaat lukken, ik heb heel veel stofjes van een overleden vriendin gekregen, en daar vind ik dit project perfect voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is me helaas met de huisjes niet gelukt. Verder dan genoeg huisjes voor een kussen ben ik niet gekomen. Maar ik ga het toch proberen. Ik ben dol op appliceren en op hartjes!
    Groeten, Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat een leuk plan. Misschien wordt het voor mij geen mooi grote quilt maar een kleintje..
    Nou ik wil het graag proberen!
    Groetjes, Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What a marvellous idea! I would also like to try it! I don't have a blog, but I can follow via your blog.
    Greetings for the Holiday Season,
    Patricia Reid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, dat lijkt mij ook een leuk plan. Ik weet niet of het werkelijk iedere dag een hartje wordt maar als het niet probeert weet je zeker dat het niet lukt. Ik heb ook geen blog maar ik kan je ook volgen via je blog.
    Fijne feestdagen,
    saskia uit ede.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn goede voornemen is om hier aan mee te doen. Hoop het ook helemaal af te maken. Groetjes Rai

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Françoise,

    Wat een geweldig idee, ik zet je button op mijn blog en ga zeker een aantal hartjes maken.

    Fijn weekend Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Word een nieuwe volger, vind het hart-initiatief zo leuk!
    Misschien niet elke dag en wellicht zoals Klaske doet samen met de mandjes.... Weet nog niet hoe het definitief gaat worden, maar ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe ook mee. Ik weet alleen nog niet hoe ik op mijn blog de button moet zetten. Daarnet heb ik heerlijk een heleboel hartjes voorbereid.

    BeantwoordenVerwijderen